måndag 28 november 2016

Vem är det som spelar?


Vi har fått många fina kommentarer som handlar om musiken i vår podcast Två odlare emellan- Bäckmo & Wätterbäck, så nu vill vi presentera vår alldeles egna musiker.


Jon Andreas Hammert, eller Andi som vi brukar kalla honom, är barndomsvän till Johannes. Från lekskolan och framåt har Johannes och Andi utforskat naturen, matlagning och framför allt musik tillsammans. 

"När Andi kom till vår skogsträdgård med sitt nya instrument och spelade för oss tyckte jag att det lät sagolikt vackert. Jag frågade honom genast om han ville spela i vår podcast."


Tre korta frågor till Andi

Kan du berätta lite om instrumentet?
Första gången jag hörde instrumentet hände något i mig och jag bestämde mig på en gång att lära mig spela det. Det kallas handpan och är tillverkat av stål. Orginalet skapades 2000 i Schweiz under namnet Hang Drum. Min handpan är framhamrad av master Jan Borren i Holland.

Vad var det som gjorde att du ville vara med i podden?
Odling och musik är båda kreativa processer som drivs av nyfikenhet och upptäckarglädje- man vet aldrig riktigt vad som kan hända. Och när jag blev tillfrågad att göra musik till podden var det bara omöjligt att säga nej.

Odlar du något?
Jag är en odlare som för tillfället ligger i träda då jag saknar en plats att sätta spaden i. Min passion ligger i att odla ätbart och läkeväxter. Jag är också nördigt glad i att kompostera och skapa matjord. En annan odlingsteknik som jag grävt ner mig i är aquaponisk odling, där man kombinerar växter och fiskar i ett slutet kretslopp. Mycket spännande.

För att komma i kontakt med Andi nås han på a.hammerth@hotmail.com



Sponsring
I den nya podden finns möjlighet för dig som företagare att vara med och sponsra avsnitt. Välkommen att höra av dig med intresseanmälan, oavsett om ditt företag är verksamt inom trädgård eller annat område. Alla kontaktuppgifter och info om sponsring hittar du i menyn. 

Pressmaterial
För dig som vill publicera info om vår podcast har vi samlat info samt bilder under fliken Press i menyn. 

Lyssna på ett smakprov!



Vår podcast finns även att följa på iTunes, Acast och Soundcloud. Sök på Två odlare emellan så hittar du oss där.

Hälsningar


Johannes & Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar