söndag 13 november 2016

Tre korta frågor till Johannes





Två odlare emellan - Bäckmo & Wätterbäck, är vår nya podcast som har premiär den 27 december. Här svarar Johannes Wätterbäck på tre frågor.




Varför vill du podda med Sara Bäckmo?
För att det är så roligt att prata odling med en lika nördig, matintresserad och experimentlysten odlare som jag själv, ha ha!

Hur är du som odlare?
Jag är intensiv, noggrann, nyfiken, viljestark och har ett tålamod som sträcker sig över flera odlingssäsonger. Jag är resultatinriktad men är öppen för att resultatet kanske inte alltid blir som jag tänkt mig. 

Hur ska en bra podd vara?
Inspirerande. Och få mig att tänka på vad som sades även några dagar efteråt. I det här fallet hoppas jag att våra lyssnare kommer att få aha-upplevelser när de står ute i jorden och pillar. Typ, vad var det nu de där ”Två odlare emellan” sa, egentligen. 

Två odlare emellan - Bäckmo & Wätterbäck, skildrar arbetet i Johannes och Saras respektive odlingar under hela året. Livet med odling. Livet som odlare. Här finns de nördiga tipsen och erfarenheterna som ger stora skördar under hela året. Frågvist och intresserat, lättsamt och vardagligt. Ett samtal mellan två eldsjälar, entusiasmerande och nyfiket från två perspektiv – urban odling och odling i hemträdgården.

Lyssna på ett smakprov!


I vårt arkiv finner du alla våra poddavsnitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar